Γιατί (και πώς) ξανάρχισα το εξυπνόφωνο

Σε προηγούμενο κείμενο είχα γράψει "γιατί έκοψα το εξυπνόφωνο". Πιστεύω ότι είχα εκθέσει αρκετά λογικά επιχειρήματα προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά έσχατο κριτήριο της θεωρίας είναι πάντοτε η πράξη, τουλάχιστον για τους μηχανικούς.

Το καλύτερο ίσως είναι να πω τι συνέβη. Πήγα σ' ένα κατάστημα κινητής τηλεφωνίας κι άλλαξα τη συνδρομή μου σε κάποια που ρητώς ανέφερε ότι είναι "χωρίς Internet". Συγχρόνως πήρα ένα νέο κινητό, απλούστερο υποτίθεται, αλλά σήμερα όλα τα κινητά έχουν ένα browser και δίνουν κάποιες εφαρμογές που απαιτούν σύνδεση με Internet. Παρ' όλα αυτά ήμουν εντελώς αποφασισμένος να τις αγνοήσω. Στο κατάστημα έκανα την εξής ερώτηση: "Τώρα αυτό το συμβόλαιο σημαίνει ότι (α) ακόμη κι αν θέλω δε μπορώ να συνδεθώ με Internet ή (β) ότι θα το πληρώσω χωρίς δωρεάν όγκο με κάποια τιμή; Η απάντηση ήταν (β), αλλά μου έδωσαν λάθος τιμή, πολύ πιο φτηνή από την πραγματική. Ήμουν λοιπόν πολύ προσεκτικός κι απαντούσα όλες τις φορές αρνητικά στο τηλέφωνό μου κόβοντάς του τη φόρα κάθε φορά που ήθελε να συνδεθεί και να κατεβάσει bits and bytes. Παρόλα αυτά το ρημάδι είχε καταγράψει περί τις 250 KB σε τρεις μέρες, παρά τις δικές μου "ρητές" απαγορεύσεις. Τον λογαριασμό του μήνα δεν τον έχω δει ακόμη, αλλά αν όντως ισχύει η εντύπωσή μου ότι θα χρεωθώ με το (εξωφρενικό) ποσό των 12 Ευρώ ανά MB, ήδη θα πληρώσω 3 Ευρώ για το τίποτε. Στη συνέχεια ανακάλυψα ότι μολονότι το κινητό είχε GPS με ήδη φορτωμένους χάρτες, η κίνηση οφειλόταν στη χρήση του A-GPS. Σκεφτείτε τώρα το εξής: Αν ένας χρήστης της δικής μου κατηγορίας δε μπορεί να πείσει το κινητό του να μην κάνει καταχρήσεις από μόνο του, τι θα πάθει ο μέσος χρήστης; Η θεία που πάει στα ανηψάκια και της παίρνουν το κινητό και κατεβάζουν παιχνίδια πόσα θα χρεωθεί στο τέλος της μέρας; Κι αναρωτηθείτε: Είναι ορθό μια συνδρομή που αναγγέλλεται ότι δεν έχει Internet στην πραγματικότητα να είναι μια συνδρομή με εξοντωτικά ακριβό Internet; Ο μέσος χρήστης όταν την παίρνει δεν έχει την εντύπωση ότι το προϊόν αυτό δεν έχει καμμιά σχέση με το Internet; Δεν περιμένει ότι κι αν κάνει στο κινητό να εισπράξει απ' αυτό την άρνηση της χρήσης του Internet;

Μ' αυτά τα επιχειρήματα προσπάθησα να πείσω την εταιρία να κόψει απ' τη συνδρομή μου τελείως τις συνδέσεις Internet και πήρα την υπόσχεση ότι θα το έκανε, μολονότι δεν το επαλήθευσα ως τώρα.

Σ' αυτό το κλίμα διαπίστωσα ότι το παλιό μου εξυπνόφωνο είχε μια ρύθμιση με την οποία αποκλείει το παντός είδους κατέβασμα δεδομένων. Ισχύει; Θα το δούμε όταν περάσει ο μήνας κι έρθει ο αναλυτικός λογαριασμός.

Αλλά δεν ήταν αυτό που μ' έκανε να γυρίσω πίσω και να αποφασίσω να χρησιμοποιώ Internet μόνο περιστασιακά, όταν υπάρχει WiFi. Ήταν το γεγονός ότι όλα σ' αυτό γίνονταν ευκολότερα, ότι ήταν πολύ πιο φιλικό στο χρήστη, ότι εκεί είχα την ατζέντα μου και τις ελάχιστες άλλες χρήσιμες εφαρμογές μου. Τι τις ήθελα τις αλλαγές;

Comments

Popular posts from this blog

Ένας ιστορικός πίνακας γεμάτος σημαίες

Το έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Ταξίδι με το οχηματαγωγό κατά το σωτήριον έτος 2023