Smartphones, όχι και τόσο έξυπνα, ιδίως εν Ελλάδι

Σε μια απ' τις πρώτες διαφημίσεις γνωστού και δημοφιλούς smartphone o χρήστης του έγραφε "pizza" στην εφαρμογή των χαρτών κι αμέσως έπεφταν βελόνες πάνω στον τοπικό χάρτη και καρφώνονταν στις θέσεις όπου βρίσκονταν πιτσαρίες. Όποιος δοκίμασε να κάνει το ίδιο ευρισκόμενος στην Αθήνα έχει δει ότι οι απαντήσεις ήταν επιεικώς ατυχείς. Ακόμη και σήμερα, δηλαδή πολύ καιρό μετά την εισαγωγή της συσκευής στην Ελλάδα, μια δοκιμή βγάζει ελάχιστες πιτσαρίες, αλλά τουλάχιστο δε βγάζει πια ... ξενοδοχεία και κινηματογράφους. Μπορείτε να κάνετε την ίδια δοκιμή γράφοντας "pizza, London" ή ακόμη και μια συγκεκριμένη αλυσίδα από πιτσαρίες, για να καταλάβετε τη διαφορά. Για να καταλάβετε ακόμη καλύτερα αυτή τη διαφορά μπορείτε να διαλέξετε δυο τοποθεσίες στο Λονδίνο και να ζητήσετε δρομολόγηση με συγκοινωνίες από τη μια στην άλλη. Η απάντηση θα είναι περίπου η εξής: Χάρτης με οδηγίες για το πώς θα φτάσετε στην πλησιέστερη κατάλληλη στάση, ύστερα οδηγίες σχετικές με την ακριβή ώρα άφιξης του λεωφορείου που θα σας μεταφέρει στον προορισμό σας και εν τέλει οδηγίες για το τελευταίο μέρος της διαδρομής από τη στάση στον ακριβή προορισμό. Δεν τολμώ να σας πω να κάνετε το ίδιο στην Αθήνα ούτε γι' αστείο.

Το ένα βεβαίως ερώτημα είναι γιατί οι εταιρίες που λανσάρουν προϊόντα στην Ελλάδα τα βάζουν σε κυκλοφορία χωρίς να είναι προετοιμασμένα με τον ίδιο τρόπο που είναι προετοιμασμένα στο εξωτερικό, γιατί δηλαδή μας συμπεριφέρονται σαν να είμαστε κάφροι. Η άλλη όμως όψη του ίδιου ερωτήματος (ή η απάντηση) είναι για ποιο λόγο εμείς τα αγοράζουμε κάτω απ' αυτές τις συνθήκες.

Ας υποθέσουμε προς στιγμή ότι τα αγοράζουμε για ... τότε που θα πάμε στο εξωτερικό. Ναι, βέβαια, οι υπηρεσίες θέσης χρειάζονται περισσότερο εκεί όπου δεν ξέρεις την πόλη. Ίσως μπορείς ακόμη να εκμεταλλευτείς το πακέτο δεδομένων που έχεις πάρει με το smartphone για να συνδέσεις πολύ συντηρητικά το PC σου με το Internet (tethering). Δε θέλω να εξηγήσω τις λεπτομέρειες της τιμολόγησης γιατί αυτό θα έδειχνε συγκεκριμένη εταιρία και γιατί όλες έχουν λίγο ως πολύ την ίδια λογική. Το ζουμί όμως είναι ότι για καμμιά δεκαριά MB κατεβασμένα μέσα σε μια μέρα θα πληρώσεις καμμιά πενηνταριά Ευρώ. Θα πληρώσεις δηλαδή το ποσό μιας ακριβής μηνιαίας συνδρομής για όγκο δεδομένων λίγο ως πολύ ασήμαντο. Πιθανότατα θα συγχυστείς και δε θα ξαναχρησιμοποιήσεις το smartphone στο εξωτερικό.

Και τότε φυσικά θα αναρωτηθείς γιατί το πήρες. Μα βέβαια, ξέχασα, για να βλέπω το email συνεχώς, για να μη μπορώ πουθενά και ποτέ να βρω ησυχία ...

Comments

Popular posts from this blog

Οι Καλόγεροι του Αιγαίου κι άλλα μυστήρια

Συνηθισμένα σφάλματα

Τι είδε ο Έλληνας στην Ιαπωνία