Τα βάσανα του πελάτη εταιριών κινητής

Την εποχή που εξαπλώνονται τα κοινωνικά δίκτυα κι ανεβαίνει ο όγκος των δεδομένων, που "ξοδεύει" ο μέσος πελάτης της "κινητής τηλεφωνίας" (τη βάζω σε εισαγωγικά γιατί πια ενδιαφέρει περισσότερο η μεταφορά δεδομένων παρά η μεταφορά φωνής), οι εταιρίες κινητής περί άλλα τυρβάζουν, αν λάβουμε υπόψη τις προσφορές που κάνουν στον πιθανό πελάτη. Αντί να του δίνουν πακέτα πλούσια σε δεδομένα, μετατρέπουν τα τελευταία σε δόλωμα δοσμένο με το σταγονόμετρο, συνοδευτικό πακέτων πολυλογίας.

Είχα μιλήσει παλιότερα για το "κόλπο" των συμβολαίων, δηλαδή για το ότι σε αναγκάζουν να πληρώνεις ένα ποσό είτε καταναλώσεις είτε όχι. Γιατί με την ίδια λογική δεν κάνουμε το ίδιο και με το γάλα; Γιατί να μην πληρώνουμε τους γαλακτοπαραγωγούς με ένα πάγιο και να αγοράζουμε σταθερή ποσότητα όλο το χρόνο, το πιούμε δεν το πιούμε; Οι τηλεφωνατζήδες είναι πιο έξυπνοι από τους γαλατάδες;

Ξεκίνησα όμως αυτό το κείμενο για να διηγηθώ μια άλλη πλευρά του προβλήματος, τι θα πάθει ο πελάτης την ώρα που θα θελήσει να ξεφορτωθεί ένα συμβόλαιο. Μια περίπτωση είναι βέβαια η "φορητότητα", όπου τη δουλειά θα την κάνει ο ευτυχής νέος πάροχος. Αν όμως αποφασίσετε, όπως εγώ σήμερα το πρωί, να ακυρώσετε απλώς ένα συμβόλαιο;

Πριν από ένα εξάμηνο αποφάσισα ότι είχα αγοράσει παλιότερα ένα περιττό πακέτο δεδομένων. Ζήτησα να το ακυρώσω σε κατάστημα της εταιρίας. "Ά, όχι εδώ", μου είπαν. "Πρέπει να το κάνετε τηλεφωνικά". Το έκανα τηλεφωνικά και μου είπαν ότι χρωστούσα ακόμη την απόσβεση για το στικάκι ασύρματης επικοινωνίας που είχα πάρει. Ανέβαλα λοιπόν μέχρι να περάσει η χρονιά.

Τώρα που πέρασε πήρα πάλι το help desk της εταιρίας. Περίμενα πέντε δέκα λεπτά ακούγοντας τα τραγούδια τους, ύστερα επιτέλους βγήκε "εκπρόσωπος" της εταιρίας. Του είπα το θέμα, μου ζήτησε όνομα και αριθμό ταυτότητας ή ΑΦΜ. Τα έδωσα. "Και τώρα" μου λέει "θα σας περάσω στο τμήμα που είναι αρμόδιο για τις ακυρώσεις συμβολαίων." Και τότε γιατί μιλούσαμε μαζί τόση ώρα, για το τίποτε; Με βάζει σε αναμονή, περνάει δεκάλεπτο και παραπάνω και ξαφνικά η κλήση τερματίζεται. Όλα τινάζονται στον αέρα, μαζί και το αντίτιμο της κλήσης. Τώρα έπρεπε να τα ξεκινήσω όλα απ' την αρχή και να πληρώσω νέο αντίτιμο. Επανάληψις βασανιστηρίου αποχωρούντος πελάτη. Με τα πολλά βγήκε ο πολυπόθητος υπάλληλος του τμήματος ακυρώσεων. "Ξέρετε", μου λέει, "είναι τα προσωπικά σας στοιχεία και το ένα τμήμα είναι μακριά απ' το άλλο". Δηλαδή ο πελάτης θα λύσει τα χωροταξικά και διαδικαστικά προβλήματα της εταιρίας; Δικιολογίες εν αμαρτίαις, απ' αυτές που ελπίζω κάποτε να τις "τιμήσει" η ΕΕΤΤ με ένα χοντρό πρόστιμο.

Αλλά δεν τελειώσαμε εδώ. Στη συνέχεια με παρέπεμψε σε φυσικό κατάστημα, για να καταθέσω λέει έντυπη αίτηση ακύρωσης. Απ' τον Άννα στον Καϊάφα. Και τότε γιατί δεν μπορούσα να τα κάνω όλα εξ αρχής απ' το κατάστημα; Το μόνο που  έχω να πω είναι "ντροπή"!

Comments

Popular posts from this blog

Τι είδε ο Έλληνας στην Ιαπωνία

Συνηθισμένα σφάλματα

Οι Καλόγεροι του Αιγαίου κι άλλα μυστήρια